Un cop s’aprovà per referèndum el nou Estatut d’Autonomia de Catalunya, i amb el vist i plau del president del govern espanyol, Jose Luis Rodríguez Zapatero, i després de les diferents polèmiques i intercanvi d’interessos, ara sembla que es tirin endarrere.
Solbes va començar amb el conseller Castells un estira i arronsa amb el finançament econòmic que hi ha integrat dins de l'Estatut. Castells lògicament demana el que hi ha escrit i sobretot després de poder veure les balances fiscals, i podent comprovar la autèntica realitat dins de la distribució de la economia dins de l’estat espanyol.
El president de la Generalitat, José Montilla, ha presentat un pla de salut on reflexa en Salut la inversió i diferències que hi ha envers a les regions. Catalunya tot i haver augmentat un 60% les inversions, els catalans tenen una inversió de 1.250 euros anuals previst en el pla fins al 2010, i on altres regions tenen un pressupost per capita de 1.427 o fins a 1.600 euros.
El plaç de la disposició addicional primera de l'Estatut d'Autonomia, és a dir, el sistema de finançament que hi ha l’estatut finalitza el proper dia 9 d’agost. Esperem que des del govern central, s’apliqui la lògica i finalment s’apliqui el que fixa l’Estatut, sinó, llavors voldrà dir moltes coses, i gens bones per als federalistes.
Els independentistes però sobretot els senyors de CiU tindran moltes coses a dir, i els socialistes catalans encara no sé com ens ho hauríem de mirar. Seria un mal son.
CiU vendria a la societat catalana, com sempre fa, que els del PSC som uns subordinats del PSOE, cosa que no és així, sinó que hi ha una aliança, i que no defensem bé els interessos de Catalunya.
I bé, els que tenen clar que volen la independència per a Catalunya ens dirien tal i com ja hem sentit més d’una vegada aquella frase: "se’ns pixen i diem que plou", i alhora ens dirien que a Espanya no ens volen excepte pels diners.
Crec que Solbes serà eficaç, i amb Castells arribaran a un pacte, clar i just, i que l’estatut anirà endavant.
Mas, només fa que llençar lemes per a poder recordar a la societat catalana que encara existeix, i fer veure que vol el millor per Catalunya presentant propostes frívoles i il·lògiques com realitzar una nova proposta de finançament al govern central.
Mas ja ha afirmat que el tripartit té una manca de capacitat per fer complir allò que s'ha de complir i assenyala com als socialistes catalans que Zapatero ha perdut el respecte per Catalunya. CiU continua amb la seva actitud habitual, aprofitant cada situació complexa, en aquest cas el finançament per a fer política oportunista.
Jordi López Font
http://jordilopezfont.blogspot.com/ |